Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

  • Приказният свят на децата оживява в снимките на Ани Митова

    Снимка: Ани Митова

За изкушените от фотографията разходката из приказното изкуство на Ани Митова е един различен поглед върху детската портретна фотография. Открихме Ани по нейните неверояни снимки. Ще ви изненада фактът, че тя не е минала по стандартния утъпкан път на фото-форумите и участие в местните фотографски сайтове, че не следва нечий опит и стил, а сама е открила пътя към приказната визия на своите композиции. За Photoschool Ани разказва за първите си стъпки. През лятото на 2010-та, скоро след като прекъснала професионалната си кариера в областта на продажбите и маркетинга, си купила първия си цифров огледално-рефлексен фотоапарат.

"Моите музи са синът и дъщеря ми - разказва Ани Митова. Детският свят винаги ми е бил интересен. Може би най-вече защото децата са много откровени и истински в общуването си с хората около тях. Те рядко се преструват, за да бъдат приети. Безгрижието, искреността, въображението, игрите, мечтите, както и всички други емоции и преживявания, свързани с детството, които може би не са толкова често фотографирани, но са много реална част от света на всяко дете. Като самотата, страха, уязвимостта, невинността, вината, тъгата или смелостта дори. Всяко едно състояние или преживяване, което оформя детето като индивидуална личност. Но най-много винаги ме е вдъхновявал магическият свят, който всяко дете има, изпълнен с ярки цветове, приказни герои и вълшебни фантазии- свят, който само в детското въображение е реален и истински.

Всяко красиво нещо изисква усилия, работа и търпение. Работата с различни и непознати деца е много по-голямо предизвикателство, отколкото една сесия с дете, което познава фотографа, или още по-лесната работа - като сесиите с възрастни или с опитни модели, за които не е трудно да следват инструкции за позиране. Разбира се има и изключения - за някои деца е по-лесно да забравят за фотоапарата. Но винаги преди да започна да снимам, отделям време, за да разбера повече за личността, характера и интересите на детето. По време на сесията прекъсвам работа, когато виждам че детето има нужда от почивка.

 Приказните герои и истории винаги са ми били много по-интересни от действителността. Чрез фотографията си се опитвам да пресъздам част от реалността на детското въображение, където приказното винаги съществува и е по-истинско от ежедневието.

Идеите са често вдъхновени от мои любими произведения от различни жанрове изкуство: музика, театър, картини от любими художници, мода, книги или филми. В други случаи може да ме вдъхнови архитектурата или историята на място, което съм посетила или което искам да посетя, дори спомен за минало лично преживяване. Но понякога най-добрите идеи идват след нещо съвсем обикновено, като например една непланирана безцелна разходка без придружител по улицата или в парка, или далеч от шума на града, но близо до морето или планината.

Интересът ми към ретро-композициите идва от интереса към живота в миналото. По времето на различните исторически периоди, които са ми любими, децата са прекарвали времето си в различни игри и занимания, които са стимулирали въображението им. В днешни дни повечето деца прекарват времето си пред телевизора или компютъра.

Основните неща научих сама с опити и грешки, и различни експерименти, малко преди да започна да се занимавам с професионална фотография.

 Не само в САЩ, а навсякъде по света професионалните сесии за деца са най-често предпочитани и изисквани от клиенти, наред със семейните сесии. Артистичните професионални сесии за деца са различни от обикновените сесии, и най-често клиентите са списания за детска мода и дизайнери на детска мода, които искат да представят облеклата си по различен и интересен начин. Но в САЩ има и много родители, които искат детето им да бъде фотографирано точно в професионална стилизирана артистична сесия. Някои от тях използват снимките за портфолио и когато кандидатстват за роли в телевизионни продукции, филми, модни събития или конкурси за таланти.

За мен най-добрият начин да науча нещо, което ми е интересно, е като се опитвам да го направя сама. Разбира се обработката е много обширна област и възможностите са неограничени, също като въображението, един и същи кадър би могъл да изглежда по съвсем различен начин в зависимост от начина на обработка, това винаги ме е мотивирало да опитвам различни неща и да науча повече, защото ако работата ми изглежда винаги по един и същи начин, лично мен би ме отегчила. Фотографията, както и пост-обработката са области в които винаги има нещо ново, което може да се научи – споделя още Ани Митова.