Откриха огромен "резервоар" с магма под вулкан в Йелоустоун

• Откриха огромен "резервоар" с магма под вулкан в Йелоустоун

Снимка: ivana69-justbehappy.blogspot.com

Огромен "резервоар" с магма бе открит под магмената камера на вулкан в националния парк Йелоустоун в САЩ, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес .Учени отбелязват, че откритието не променя преценките за малкия риск от изригване на вулкана. Предишното му катастрофално изригване датира отпреди 640 000 години. Въпросният "резервоар", за който се подозираше, че съществува, се намира на дълбочина 45 км под земята. Той достига височина 19 км, дължина 64 км и ширина 40 км. Разположен е под магмена камера с вместимост 10 400 куб. км.

Вулканолозите изчислили, че съдържащите се в него полуразтопени скали биха напълнили 11,2 пъти Големия каньон в Колорадо.Обратно на онова, което се смяташе досега, скалите в магмената камера и "резервоара" не са напълно стопени, а повечето от тях са твърди и шупливи. Те са много горещи.Учените изчислили, че се топят средно 9 процента от магмата в магмената камера и 2 процента в "резервоара". "За пръв път си създадохме ясна представа за магмената камера и "резервоара" на вулкана в Йелоустоун, заяви един от авторите на изследването Хуан Синхуа от катедрата по геология и геофизика на университета на Юта. Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".

Източник: БТА