петък, 25 май 2018 г.

Семена от чиа за здраве на сърцето

  • Семена от чиа за здраве на сърцето

Напълно възможно е да чувате за първи път за тези чудодейни семена. Нищо не пречи да преоткриете чиа, ако държите на здравето си. Да се запознаем отблизо с тях. Семената от чиа са една от най-полезните хранителни добавки. Не съдържат глутен, богати са на полезни фибри, подпомагат мозъчната дейност. Да предупредим да не се презареждате с излишни очаквания за вкусови качества. Почти нямат вкус. Но в допълнение с мляко, стафиди или негъсто сладко от плодеове, е чудесна зареждаща с енергия храна.

За какво помагат семената чиа?

Стабилизират кръвната захар

Спомагат за забавяне усвояването на сложните въглехидрати от организма. Разтворимите фибри, които се съдържат в тях, спомагат за поддържането на едни стабилни нива на кръвната захар.

Грижат се за здравето на сърцето

Според проучване хората, които всекидневно консумират чиа в продължение на поне два месеца, са много по-малко податливи на образуването на кръвни съсиреци и на резки промени в кръвната захар.Консумирането на семена от чиа спомагат за намаляване на високото кръвно налягане. Семената съдържат високи количества омега-3 и омега-6 мастни киселини, които се считат за едни от най-добрите приятели на здравото сърце.

Дават сила

Думата „чиа“ означава сила. Семената чиа са балансирана комбинация от белтъчини, въглехидрати, мазнини и фибри. Ето защо много спортисти ги приемат преди и след спорт, тъй като те не само им осигуряват всички необходими хранителни елементи, но им дават повече енергия.

Облекчават ставните болки

Семената от чиа се препоръчват за прием на тези хора, които страдат от болки в ставите. Високата концентрация на омега-3 мастни киселини спомага за укрепването на ставите. Също така омега-3 се превръщат в простагландини, които са известни, че имат както облекчаващо болката действие, така и противовъзпалителни ефекти.

Богати са на протеини

Семената от чиа съдържат около 20% повече протеини, отколкото в много други зърнени храни, като пшеница и ориз. Чиа семената съдържат стронций, който помага да се асимилират протеините.

Регулират теглото

Есенциалните мастни киселини, съдържащи се в семена от чиа, помага да се стимулира метаболизмът и насърчават изграждането на чистата мускулна маса.

Как се ядат семената чиа?

Не е препоръчително да консумирате чиа с мед или гъсто плодово сладко, защото те пречат на семенцата да се усвоят правилно.Тъй като семената имат способността да абсорбират до 6 пъти повече вода от теглото си, много е важно когато ги приемате да пиете достатъчно течности, за да не предизвикат стомашно дразнене.Тъй като те са лесносмилаеми, не е необходимо предварително да ги смилате. По желание може да ги смелите и да ги поръсите върху салати, ястия, зърнени закуски. Добавяйте от тях към кисело мляко, сокове и др.